گروه اقتصادی: برنامه پیش راه اندازی فازهای 6 ۷، ، 8 پارس جنوبی که قراربود اوایل سال جاری انجام شود با تأخیرهای پیاپی همچنان در انتظار آماده شدن تجهیزات و راه اندازی موقت است.

به گزارش همشهری، پیش راه اندازی این فازها در سال جاری می توانست بخشی از گاز مورد نیاز کشور را در زمستان امسال تأمین کند ولی با توجه به تأخیرهای پی درپی، انتظار نمی رود که تولید برنامه ریزی شده آن که۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در هر فاز است و در مرحله پیش راه اندازی است به کمک تأمین کمبود گاز مصرفی در زمستان امسال بیاید.

قرار بوده که پس از تأخیر اولیه یک فاز این طرح آخر مهر ماه راه اندازی شود ولی با توجه به عدم آماده شدن یک سکو برای نصب تجهیزات آماده کردن گاز برای انتقال به خشکی این برنامه به اواخر آبان ماه جاری موکول شده است.

این طرح توسط شرکتهای ایران و شریک خارجی درحال انجام است و با توجه به اهمیت آن به لحاظ ارزش محصولات گازی که از این سه فاز برداشت می شود تأخیر در راه اندازی خسارت فراوانی به لحاظ عدم نفع ناشی از تأخیر در تولید آن به اقتصاد کشور وارد می شود.

در صورت آماده شدن تجهیزات، تنها دوفاز این طرح امکان پیش راه اندازی دارد؛ چرا که هنوز خط لوله دریا به خشکی فاز 8 خاتمه نیافته است.

کد خبر 6746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز